tisdag 8 mars 2011

Separationsångest

Ja det är något jag börjar känna av nu. I morgon efter jobbet så ska jag åka och möta upp min mamma så hon kan ta Lyra ett par dagar. Jag har fullbokat schema några dagar framåt och istället för att hon ska få ligga hemma solo eller kanske få en kort promenad av någon vän så är de ju bäst för henne att vara på semesterhemmet Djurö ett par dagar :)

 På torsdagen så ska jag ut till gurra och göra klart min tatuering på benet, fredagen så ska jag på en kompis spelning och lördagen blir det ikea, soptippen och bauhaus.
Och redan i helgen började det "men ååh ska jag vara utan min lilla loppa ändå tills på lördag?? kanske till och med söndag??" Bara tanken på att sova utan henne kändes lite nördigt sorglig. Man har ju verkligen vant sig fort att hon bor permanent hos mig nu. Men eftersom dagarna ändå är rätt fullspäckade så kommer det att gå fort. Det är nog bara på natten det kommer bli lite tomt. Som tur var har jag ju backup - två katter!
Och just i denna brinnande sekund så kom jag på "men, om jag ska till Gustavsberg på torsdagen, varför kollar jag inte med Mamma om hon kan hämta då istället?" Och det kunde hon! jiho!
Nu har jag ju tjänat en heeeeel dag =)

2 kommentarer: