onsdag 30 maj 2012

Friheten!

Idag var jag och fick ta bort förbandet - och jäklar vad skönt det är att slippa det! Känner att jag fått tillbaka en hel del frihet om man säger så. Bara att kunna tvätta ansiktet igen med båda händerna, duscha utan påse tejpad över handen osv. Jag har fått en del direktiv om vad jag ska göra och vad jag inte ska göra och jag måste verkligen lyssna på läkaren och ta det till mig och inte vara så "hård" jämt. Jag gör ofta saker som jag kanske inser efter att jag borde ha låtit bli för jag tyckte det var så simpelt vid ögonblicket.
Jag tänkte direkt att då kan jag ju jobba heltid kanske rätt snart trots att jag är sjukskriven 100 %.. Men bestämde mig för att köra vidare på 75 % så jag inte överanstränger handen. Precis som läkaren sa "även om det ser ut som små oskyldiga hål så har jag ändå varit inne med verktyg och kamera i hela handleden och det är rätt tufft för handleden."
Så vila och inte tåga på för fullt på en gång. Och apropå bra med friheten tillbaka utan förband så var det en jäkla tur att han tog bort det just idag, för nyss på kvällspromenaden med Lyra så rullade sig det lilla monstret i något djurbajs och blev brun och stank! Så raka vägen hem och duscha henne och det hade blivit krångligt med en plastad hand.

Helt otroligt vad små de fyra små hålen blev!
Snygga brännan!


4 kommentarer:

  1. Ja nu tycker jag verkligen att du ska lyda doktorns order.

    SvaraRadera
  2. Var rädd om dig och krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag ska göra mitt bästa Christina :)

      Radera