söndag 27 maj 2012

Kurslös

Ja i lördags var sista gången på spårkursen och på vägen hem insåg att nu är jag ju helt kurslös=(. Lydnadskursen var ju slut för någon månad sen och ja nu spårkursen också. Visserligen så kan jag ju inte träna helt ut nu i alla fall på grund av handen. När vi gick spåret på kursen sist så fick jag hjälp att sätta på selen och då jag hade koppel på ängsspåret så kunde jag använda en hand. Har man lina blir det ju automatiskt att man behöver använda båda. Spåret gick rätt bra. Vi körde med kycklingbitar i spåret och 3 st apporter. Hon hade det lite knivigt i början då det blåste en hel del men det hade alla. Sen när medvinden kom så gick det väldigt bra och hon höll sig bra i spårkärnan. Hon hitta ju alla spårpinnarna och jag var nöjd med dagen och sista spårkursdagen. Fick även en ny vän på köpet på kursen som har en Sheltie och vi tänkte börja spåra lite ihop och det är ALLTID bra med spårvänner=). Lördagskvällen avslutades sedan med grillning med några vänner och ja - vi tittade på Eurovision!
Jag skulle ju vilja gå någon kurs lite närmare där jag bor men det verkar vara svårt att hitta.
Men nu måste jag ju bestämma vad jag ska gå för kurs nu, ska jag ta en fortsättningskurs i spåret eller en fortsättningskurs i lydnaden? Det lutar lite åt lydnaden då det är den delen jag behöver mest hjälp med. Sen vet jag inte om jag ska hoppa på något nytt just nu då ja handen är som den är.. men på onsdag ska stygnen tas bort och sen blir det en återhämtningstid. Sen kommer jag behöva plugga en del till körkortet även om jag ska iväg på intensivkurs vecka 33-34.
Vad har ni själva för planer i kursväg?
Någon skoj kurs som ni ska gå i sommar / höst?

Fredagseftermiddagen spenderade vi i tanto med några vänner. Lyra charmade ett litet barn och hennes mamma.  Det är barnet som har hängt en av Lyras leksaker i snöre över huvudet =)





Söndagen spenderade jag dagen i solen och Lyra i skuggan =)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar