lördag 19 maj 2012

Så vad gör man..

När man inte kan träna hund och inte måla om eller pyssla? Kan inte riktigt heller gå långpromenad i skogen då jag måste hålla handen uppåt hela tiden, det blir varmt och skräcken för att råka snubbla och ramla och ta emot på den. Ramlar så kommer man av ren reflex sätta ner handen. Det är inte min starkaste sida att bara slappa hemma utan att göra något.. Så vad gör man? Det blir ju självklart en del passivitetsträning. Har tränat lite lite med framåtsändande med musmattan, inga gigantiska saker men alltid något. Vill inte gå på promenad då alla är ute med lösspringande hundar för jag inte vill ha fram någon till Lyra så som de är nu så jag går gärna sent på kvällen istället med Lyra så hon kan vara lös utan oroa mig för andra hundar. Dessutom så är jag väldigt lättretlig och minsta lilla grej blir jag irriterad. Som tex det värsta jag vet är när Lyra inte håller kvar sin position när vi är ute och går och jag har sagt "håll dig här" = håll dig vid min sida ge fan i att gå och tåga på fram. Och så fort jag säger bra så går hon fram, och säger jag inget ser hon ut som en smygande sjakal ibland. Hon bara måste gå och tjäna in små små steg så hon kommer före även om jag sagt till henne. Det är något jag kan bli så sjukt irriterad på.. Så nej inga sådana promenaden under denna tid =)



Så vad gör vi? 

En kvällspromenad nere på ängen
Gjort lite hemmagjord vaniljkräm
Vaniljkräm


Hängt på baksidan

Tittat på folk

Fotat blommor


Spanat på folk utanför

Gäspat

Lekt med pinnar "ala hjärt-och-lugn-räddning"

Tittat på matte i ca 5 min

Göra glädjeskutt på baksidan

Glömt ta rabiesspruta 1

Glömt rabiesspruta 2

Visat matte den fina pinnen

Hoppat lite till
Tittat på matte lite till

Vara sötast i världen
Lite kladdkaka med kokos och hallon

2 kommentarer:

  1. Så illa är det inte.. ;) Håll ut lite till, snart kan du få rocka loss ute i skogen igen med Lyra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är rätt okej, fast det kliar lite i alla mina rastlösmuskler bara =)

      Radera