tisdag 15 maj 2012

Operationsdags

Ja i morgon är det dags för titthålsoperation i handleden. Jag hoppas verkligen att de kan hitta vad som är fel i leden nu. Det kommer ju bli en period efter då man har ont och inte kan träna hund alls men det viktigaste är ju att man vilar och operationssåret läker som det ska!
Jag är såklart orolig för hur det kommer bli efter då jag vet hur det blev när jag opererades i samma hand förra året för karpaltunnelsyndrom.
Man kan ju inte använda handen alls ett tag efter.. Enkla saker som att bre en macka blir till stora problem och att tvätta håret med en hand är inte så lätt som man kan tro när man har långt hår. Jag kommer få hjälp av vänner första dagarna så det kommer säkert gå bra ändå. Lyra får vara sitt lugnaste och snällaste - men det ska nog inte vara några problem =)
Jag hoppas verkligen inte att det blir samma sak som förra året då Lyra lyckades skada klon så de fick dra ut den samtidigt som jag hade nyopererad hand - bytas förband med nyopererad hand är inte kul alls..

Håller alla tummar och tassar här hemma för att de ska hitta felet nu så man kan bli bra nån gång!

8 kommentarer:

  1. Håller tummarna och tassarna för dig imorgon! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att det ska bli bra nu, så du kan måla om väggar och tak i alla dina dar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:-) ja hur skulle livet annars se ut om jag inte kunde måla om hela tiden?! :-)

      Radera
  3. Lycka till!! Och hoppas verkligen att Lyra är lugn :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sabina=) Ja inga konstiga boxerfnatt eller ryck i kopplet nu =)

      Radera