tisdag 1 maj 2012

Nynäshamn i rasande takt!

Idag åkte jag och Lyra och hälsade på Sofia och hennes brorsa i Nynäshamn igen. Vi började dagen med lite lydnadsträning men jag kände inte något stort engagemang av Lyra då hon tyckte att Alfons var ju sjukt mycket mer intressant än linförighet, jag förstår inte varför=)
Hon tappade lite fokus titt som tätt och det var rätt varmt ute så jag kände att det var ingen idé att fortsätta idag. Däremot så var de en sak jag blev väldigt nöjd över och det var när vi körde tandvisning. Där blev jag riktigt nöjd med min lilla loppa som skötte sig med väl godkänt. Första försöker var det lite "ååh Sofia kommer fram jag kanske egentligen vill krypa ur mitt skinn och leka med henne!" Sen gjorde vi några gånger och sista gången så sa Sofia åt mig att helt stoppa undan hennes leksak som jag hade som belöning framför henne så hon skulle ignorera att Sofia lyfte på hennes söta små läppar. Lyra satt kvar och lät henne kolla utan att hon ens såg leksaken! Jag tog ju såklart upp den när Sofia kollat klart och belönade massor. Efter detta åkte vi hem till Sofia och tog en promenad i skogen med de små liven som sprang omkring i rasande fart som två dårar. Alfons lyckades även springa in i ett träd mitt i den rasande farten, men han var lika glad för det =)
De sprang omkring på fält, diken, skog och pölar och Lyra var nästintill beige när vi kom tillbaka. Måste varit rekord i smutsig hund!
Jag lyckades såklart glömma min mobil hemma så jag kunde inte ta några bilder. Däremot så hade Sofia med sig sin så här kan ni kika på dem om ni vill på Sofias sida.

Efter detta så kom vi hem till Sofia igen och den fantastiska potatisgratängen var klar för att serveras ihop med lite chorizo - SJUKT GOTT! Kul att hittat en till människa som är lika galen i potatis i alla former=)



"Före" Här är när vi väntade på Sofia i Farsta Strand. Vit och fin.
"Efter" Underbara hund =)

"Efter" Ja, ni ser ju själva =)




2 kommentarer:

  1. Ja hur sjutton lyckades dom skita ner sig så mycket?!
    Det var kul att ni kom, vi får nästan släppa dom på ängen nästa gång så att Alfons inte kutar in i flera träd. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon såg nästan ut som en gul boxer:P Haha ja vi får nästan göra det=)

      Radera