måndag 21 maj 2012

Två på en dag

Ja - två inlägg på en dag!
Idag så gav vi oss iväg till Sicklasjön då jag tänkte att Lyra skulle få premiärsimma för i år.
Hon är lite märklig med det där med simma, ena gången så hoppar hon i och simmar och nästa så tar det emot lite. En sak som är säker är att hon vill inte direkt hoppa i utan vill kunna gå i hela vägen ut i vattnet. Man är ju van med flattarna som kastar sig som dårar ut från berg och bryggor utan någon som helst eftertanke.
Vi var ute och gick runt och stannade till och badade lite i nästan fyra timmar. Resan avslutades med en promenad upp på Hammarbybacken och njöt av solen ännu mera.
Har gjort om här lite på bloggen, kände att det var dags att uppdatera lite. Vad tycks?

På väg ner till Sicklasjön. Hammarbybacken skymtar bakom träden.

Första pinnen är kastad!


Lilla sälen

Lilla loppan litar helt blint på mig, jag sa en gång "upp" när vi såg båten och utan att ens kolla om den är stadig eller nåt hoppar hon rakt i.

Den svajja fram och tillbaka så fort hon rörde sig men tyckte det var skoj.


Observera vattnet som rinner ur munnen.

Kasta pinnar åt sig själv.

Skaka no 1

Skaka no 2

Åter igen, Lyra hoppar rakt upp på trädet om jag säger upp. Härligt att hon har det förtroendet för mig.


Det var väldigt stark sol uppe på backen och jag ville inte Lyra skulle bränna sig då jag satt och solade.

7 kommentarer:

  1. Helt underbart!
    Och mycket snygg ändring, tycker dock det fattas ett kort, det där under paraplyet:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja jag ska försöka få med det också, det är så himla fint =)

      Radera
  2. Schnyggt! Det är nån bugg på sajten dock - det är en banner för nått sminkkit som ligger mitt på sidan, och rätt över sidan och in i ditt inlägg. Ligger alltså över en bild.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Åhfan, tror jag fick bort den nu? Eller är den kvar? hade nåt trams om någon mascara såg jag. Den ska inte vara där.

      Radera
  3. Underbara bilder som vanligt och Lyra blir så kanon bra på bilderna....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack=) Ja det är helt klart motivet som gör det!

      Radera
  4. Härligt Emmy, härliga bilder, härligt väder... man blir ju sugen på glass : )

    SvaraRadera