måndag 18 juni 2012

Happy birthday!

Idag så fyller jag alltså år. Jag trodde att jag fyllde 28 tills för någon månad sen då jag såg en gammal klasskompis som fyllde år - som fyllde 29! Dagen började lysande då jag vaknade av att Lyra låg med sitt söta tryne på min axel. Det kan inte bli mycket bättre än så, jag som trodde att jag kanske skulle vara lite putt för man vaknar "ensam" på sin födelsedag. Nu vaknade jag med ett stort leende och sann lycka av vad jag har för underbar jycke.Och inte nog med det så låg Staley precis intill mig på andra sidan.

Till kvällen så blev det lite vänner som kom över och jag gjorde potatisgratäng (potatis är det bästa som finns på denna gjord, speciellt i gratängform) och grillad kyckling. Gjorde även en tårta med maräng, lemon curd, grädde och massor med bär! Den hade blivit helt galet för söt om det inte var för alla bären som gav en frisk smak. Om inte annat så såg den verkligen hur god ut som helst!
En riktigt bra dag med underbara vänner och djur - jag har det riktigt bra.

Marängbotten och lemon curd blandad med grädde.

Lyra "kanske" fick smaka lite grädde

Mer maräng och sen grädde och bären

Tada!



Några av presenterna

6 kommentarer:

  1. Grattis, grattis, på din dag, hoppas den blir helt underbar!Mvh.Marie

    SvaraRadera
  2. Mumsifibabbla! Är du fortfarande mätt nu..? ;)

    SvaraRadera
  3. Stort grattis i efterskott!! :) Jag köpte den hos kalenderkungen.se, 159 kronor så inte alls farligt!
    Hoppas jag får hem den snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack=) Ah perfa ska kolla in den, känns som något som skulle vara bra att ha.

      Radera