söndag 3 juni 2012

Regnig söndag

Dagen började med kaffe och boxermys i soffan, med andra ord Lyra och jag gosar i mängder och ibland så får man en fin boxerhalsduk/mössa - mycket stiligt som ni ser på bilden. Efter att ha varit på styrelsemöte och legat i soffan som en säl hela dagen så bestämde jag mig för att trotsa regnet och ta en skogspromenad. Det är ju bara att klä på sig och gå, man kan inte alltid vänta på att det ska sluta regna=). Så länge det inte är storm som igår är det rätt mysigt i regnet trots allt. Det var som vanligt full fart på Lyra som skuttade runt som en lycklig hare i skogen.
Väl hemma igen så var hon ju lite frusen då hon var blöt och ville väldigt gärna ligga under min filt, se på filmen hur hon först tjatar, åmar sig, snurrar och sen får en invit till att äntligen lägga sig under filten =)






Tar roliga vägen över vattenpölen

Hon gillar dessa små broar i skogen =)



6 kommentarer:

  1. Blir inte hundarna extra keliga när de är blöta efter att ha blivit duschade eller varit ute i regnet, måtro...? Ester brukar gnugga (som Lyra gjorde i klippet) på sin saccosäck och "larvar" sig lite. Jag tycker att hundarna blir extra keliga när de varit blöta eller är pigga och vet att någonting kul är på G... det gjorde Ester några ggr idag då vi tagit det lugnt - genom att "gömma" sitt huvud i våra armhålor eller liknande..

    Ja, det ska bli jätteroligt att få sökträna med er snart när du är fit for fight igen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Lyra är en liten frysgris och vill i princip dela skinn med mig då=)Och hon får typ spel efter duschen som sagt. OOh saccosäck vettefan om jag skulle våga ha det, tänk om hon vill in och kika på alla fina kulor i säcken?=) Har du alltid haft det till Ester? Måste vara väldans mysigt för dem att sova på en sådan.

      Radera
  2. Hahaha, men åh! Skönaste mössan!

    SvaraRadera
  3. Brukar tycka det är skönt att promenera när det är lite dåligt väder, man blir ofta ensam då :) Behöver jag inte tänka så mycket.

    Haha, Sixten ålar runt så där i soffan flera gånger om dagen, när han vaknar på morgonen, när han ätit, när han varit ute osv osv :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag håller med dig ibland är det riktigt mysigt, rogivande på något vis. Naaw skönt att vi har flera knashundar här i världen:P Det är de där små sakerna som man bara skrattar högt åt och ler när man tänker på det =)

      Radera