lördag 2 juni 2012

Underhållande halka

En liten rolig berättelse från vad om nyss hände. Jag ligger i badet och Lyra kommer in och ska kika vad jag gör och om det kan vara något roligt till henne i badkaret, och provar att dricka lite av vattnet. Jag ger henne en av antihalk-gummifiskarna som är i botten på karet och hon blir mycket glad och nöjd. En stund senare kommer hon tillbaka och kollar om jag har flera, vilket jag har och så här håller vi på fyra gånger. Sen när det inte kommer flera kommer hon tillbaka med en som hon spottar ner i badkaret. Fröken är inte dum hon inte:P Jag ger tillbaka den och berömmer henne uppmuntrande då hon ofta kan tycka badrummet är lite läskigt för man blir duschad där. Vill skapa en lite roligare atmosfär där inne, att det inte bara är hemska saker. Lyra tycker de är hela är väldigt kul och fångar glatt fisken när jag kastar den till henne, och missar hon den så den ramlar ner i badkaret så försöker hon gräva med tassen i vattnet. Men sen så kliver hon glatt upp på badkarskanten och ja halkar ner med hela benet i karet. Men inte brydde hon sig för det utan ställde sig bara upp igen och inväntade fisken. Hade varit mindre kul att få hundklor rakt in på huden som vi alla vet:P

Lyra är en sann djurvän tror jag som bara ville lägga tillbaka fisken i vattnet igen =)


3 kommentarer:

  1. Haha, hon är härlig, hon! Ester brukar ibland komma och hälsa på när man ligger i badet. Ibland kliver hon upp på kanten och dricker lite av vatten men längre än så vågar hon inte... Att bli duschad i badkaret är inte hennes favoritsysselsättning precis, och då är det bäst om man håller en viss avstånd. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm smaka lite på vattnet är alltid ett nöje, speciellt när det är massa bubblor! Då får man ju säga till henne när man väl märkt att hon står där och har skum i hela nyllet:P Nej bada i badkaret innebär ju ungefär samma som döden ser det ut som.. Spelar ingen roll hur man än gör, det är döden tycker Lyra=) Men kan man göra annat än att älska en nyduschad hunds totala fnatt efter?=)

      Radera
  2. Skönt att ha en hund som är en djurvän även mot andra sorter hehe ;) Älskar bilden på henne i headern med regnkläderna :)

    Nja, asså han har aldrig reagerat så på knott innan, bara någon slags växt en enda gång innan som liten.
    Han var helt pigg för övrigt men tror vi får se upp med knott i framtiden tyvärr. Stackars Lyra, Teo har bara lyckats bränna sig mellan trampdynorna av nässlorna någon gång. Han lyckas med allt!

    SvaraRadera