fredag 18 februari 2011

Snabba puckar

Nu händer det grejor! Idag på dagen fick jag ett samtal från "Dogcare", det hunddagiset som jag har velat ha in Lyra på hela tiden. Och det dom ville meddela var att "Hej det är Jeanette här, från dogcare, vi ville bara säga att vi har en plats ledig till Lyra nu om ni vill ha den". Tror ni jag blev glad eller??!
Det som däremot kändes lite jobbigt var ju att jag nu blir tvungen och ringa och säga upp Lyra från nuvarande dagiset, där hon bara har varit i några veckor. Man vet ju vilket jobb det är för dem att skola in nya hundar, och så ska man byta dagis direkt. Men man måste ju tänka på sig själv i vissa lägen. Det är så mycket närmare till detta hunddagis, jag kan ju gå dit till och med.
Jag ringde Mimmi (ägaren på Sunda Hundar) och berättade hur det låg till. Hon förstod ju absolut, hon tyckte det var såklart jag ska ta det när det är så pass nära som det är. "resväg gör mycket, och du har ju en bit att åka hit nu". Så det kändes jättebra ändå, hon är en riktigt bra människa. Jag tycker ju absolut att allt har fungerat jättebra med personalen på sunda hundar, så det är ju helt enkelt bara läget som gör att jag byter. Eller ja, såklart vet jag ju om att de på Dogcare är kunniga och bra också, annars hade jag aldrig bytt!

Lustigt att man har letat hunddagis så himla länge, så dyker de plötsligt upp två lediga platser så tätt inpå varandra.
Men ni får ju hålla med om att när man ser hunden på startsidan hos dogcare gör ju att det känns rätt redan där! :)

2 kommentarer:

  1. Jag tror du gör rätt. Fast jag tycker nog Sunda hundar har roligare hemsida...men huvudsaken är att Lyra och du får det bäst

    SvaraRadera
  2. Nu vet jag ju inte vem det är som har kommenterat:)
    Men jag tror absolut att detta är det bästa alternativet vi kan få. Man får mer tid över till annat, och det är så himla bra gångväg till det hunddagiset.
    Man kan träna på vägen dit, och vägen tillbaka, hon kan springa lös större delen av promenaden dit. Jag har ju varit och träffat gänget på dogcare, och de verkar vara ett jättebra och trevligt gäng!

    Man kan väl säga i runda svängar så tjänar jag in runt 40 min om dagen på att byta till detta hunddagis också.

    Men jag håller med om att själva hemsidan i sig är ju absolut roligare på sunda hundar än dogcare:P

    Däremot så har de en vägg precis när man kommer in på deras hunddagis, och på den väggen sitter det fotografier på alla hundarna på dagiset, lite samma grej som deras "våra hundar" fast de har det på själva dagiset och inte på hemsidan, men det kunde ju verkligen ha varit något :)

    SvaraRadera