söndag 18 mars 2012

En icke hundfokuserad helg

Denna helg så la jag all hundträning åt sidan. Denna helg fick istället handla mer om mig själv och annat som behövdes göras. Sådana helger behöver man - att ägna sig åt en själv då och då.
Fredagen blev helt galet lugn, somnade på soffan i princip redan vid sjutiden och gick in till sängen vid elva efter att ha släppt ut Lyra en sväng. Glodde på tv en timme och sen somnade jag om och sov till nio på morgonen!
På lördagen skulle jag iväg till en kompis i Gubbängen som fyllde år så vid fyratiden på eftermiddagen så packade jag rullväskan och började gå från Hammarbyhöjden mot Gubbängen. Lyra var inte alls med på det här att gå i koppel, Lyra tyckte vi skulle springa runt och vara galna hela tiden. Efter ett långt övertalande mellan Hammarbyhöjden - Skogskyrkogården så infann hon sig till slut att gå exemplariskt i kopplet från att ha gått och varit lite lite för långt fram så man får stanna upp så hon backar tillbaka.
Bredvid Skogskyrkogården så fick hon springa lös och efter det var allt frid och fröjd=)
Kvällen blev rätt sen och jag orkade inte åka hem mitt i natten så vi sov kvar där istället. Lyra tyckte det hela var lite konstigt "men hallå, ska vi vara kvar? här?" och sen däckade hon i soffan ihop med mig för att lite då och då gå och kolla om min vän sov bra i sin säng genom att gå och lukta på hans fötter. Mycket snällt av henne att kolla läget tycker jag.

Söndagen var det dags att fixa med bilen då vi (jag delar min bil med en vän som till skillnad från jag har körkort) ska besikta den på tisdag. Så byta lite olja och något filter etc, jag är inte insatt för fem öre men jag var väldigt bra på att stå bredvid och vara en hjälpande hand=)
Lyra fick hänga med i bilen när vi åkte runt till mekonomen med mera, och även sen när det var dags för att tvätta bilen. Mia som jag delar bilen med bor ju på samma gata som jag så vi ställde bilen där för att sedan tvätta den. Lyra fick sitta kvar i bilen då jag inte hade lust att ha koll på vart hon tog vägen. Lyra satt snällt och lugnt i bilen tills då jag började spola vatten vid den rutan hon satt. Då försökte hon glatt fånga vattenstrålen genom rutan, från ruta till ruta. Hon hängde snällt med hela vägen runt. Knäpphund=)


Skönt att ha en liten helg för mig själv ibland, det behövs.

"Åh matte tack för att jag får vara lös, jag älskar dig"

Vid Skogskyrkogården

Hör ni "nanananana"?

Spännande


Lyra blev trött och boxrar är väl knähundar? Smet smidigt upp i knät och somnade - som vanligt

Hemma igen på söndagen och spanar ut genom fönstret

"Puh äntligen hemma i mitt egna hem"

2 kommentarer:

  1. Klart boxrar är knähundar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja alltså så fort Lyra blir trött när vi inte är hemma så vill hon inget annat än att sova i knät=)

      Radera