tisdag 20 mars 2012

Snö?

Till min förvåning så snöade det både igår och idag när jag gick hemifrån till dagiset. Man hade som liksom glömt bort att det inte alls är dags för vår helt och hållet. Jag kan även tycka att det kanske inte var så sjysst av mig att tvinga ut ena katten i morse när jag väl såg att det snöade när jag gick hemifrån. Men ja, de har ju päls?=)

Igår var jag och Sofia iväg till Lars Audell för att röntga de små söta syskonen. De var både förväntansfulla i tron på att de visst skulle få ha jätteskoj tillsammans på en Brukshundsklubb. Och riktigt inte så skoj blev det, men nästan?=) Besöket gick bara bra och nu är det bara att invänta svaret.
Lyra var som de är efter rätt vinglig och trött efter, jag bar faktiskt ner henne för trappen inne i porten. Kändes som en liten onödig grej att hon kanske skulle vingla till och ramla. Sen låg hon och sov gott så nära mig som det går i soffan. Idag var hon som vanligt igen fast ögonen kanske var en smula mer hängiga än vad de brukar. Men hon är precis lika glad för det!
Idag ska vi iväg och besikta min bil på Gärdet. Jag har själv inget körkort men köpte en bil för att kunna övningsköra. Så i år hoppas jag att jag kan komma igång med de planerna ordentligt så man lättare kan ta sig till Brukshundsklubb och träning med mera.
Planen är att ta och sälja den gamla rackarn jag har + att henne jag delar den bilen med säljer sin gamla avställda bil så ska vi köpa en nyare bil så jag kan övningsköra lättare. En Ford Fiesta från -87 är inte den lättaste bilen man kan ha att övningsköra i kan man väl lugnt påstå.

Såhär såg det inte ut på röntgenbilderna =)

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att hon var som vanligt idag. Det var inte brorsan.
    Vindögd, trött och med vinglig rumpa. Som en vänlig alkoholpåverkad pensionär.
    =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naaw vingelrumpan =) Lyra hade bara kvar sina rätt hängiga ögon från igår, men i övrigt verkade hon pigg. Fast det kanske bara var ett spel:P
      Haha krama om pensionären från mig=)

      Radera
  2. Håller tummarna och tassarna för röntgenresultatet!

    SvaraRadera