fredag 30 mars 2012

Onsdag & torsdag

Denna vecka har det varit aktiviteter efter jobbet precis alla dagar. I onsdags var jag på Värmdö Bk och var på en föreläsning om färskfoder, V o H. kan inte säga så mycket mer än att jag håller ju med om många saker de säger och en del inte. De har en bra produkt det kan jag inte säga något om. Lyra får ju som sagt en del färskfoder och en del torrfoder och det är något jag känner är rätt för min hund.
Torsdagen var det dags för ännu en träningskväll i Sundbyberg, introduktionskursen i tävlingslydnad hos Hundtjänsten. Jag tycker det är så jäkla roligt! Jag längtar till nästa gång! Och jag märker hur jag bara går omkring och ler när jag tränar på moment med Lyra, hon är så himla fantastisk och arbetsvillig. Jag kunde inte ha haft en bättre hund! Det är precis vad vi behöver är att träna när det är många hundar, att Lyra förstår att andra hundar inte existerar för hennes underhållning så fort de rör sig nära henne. Vi brukar avsluta med platsliggning och det är ju något vi tränar en del på fritiden, men utan andra hundar så det är ju så himla bra att få träna på det såhär. Efter denna kurs så kommer jag känna mig trygg och säker i att vara med på öppenträningen på klubben. Jag kände att jag gärna ville få koll på momenten lite bättre innan jag är med på den, och de kommer jag verkligen ha efter denna kurs!
Hela vägen hem från Sundbyberg satt jag mest och log över att jag har en så fantastisk hund=)

1 kommentar: