söndag 11 mars 2012

Söndagsäventyr

Idag åkte jag iväg på förmiddagen för att hitta en adress jag ska till på torsdag - Introkurs i tävlingslydnad! Det ligger på en gata i Sundbyberg och då jag vet att jag är så fruktansvärt dålig på att hitta i stadsmiljö så ville jag ha den delen avklarad så jag inte irrar runt på torsdag. Det roliga är ju att Lyra tror att varje gång vi har åkt den blå linjen (för er som inte bor i Stockholm så kan jag berätta att den blåa linjen ligger i centralen under de andra linjerna, så man får åka ner och sen en gångbana över till den linjen) att vi ska möta upp Pia när vi kommer ur tunnelbanan =) Hon tittar glatt omkring sig efter henne varje gång och kikar in alla bilar som kommer.
Jag brukar även alltid ta på henne selen när vi ska in i stan så jag enkelt kan lyfta upp henne i rulltrappen. 

Efter att ha hittat adressen hur lätt som helst med navigator i mobilen så åkte vi in till t-centralen för att träna lite gång i kort koppel vid sidan bland massor med folk, platsliggning i korta sekvenser på plattan och allmän lydnad med massa störningar. Lyra klarade det så jäkla bra, blev så himla glad över att det gick så bra just att gå i jättekort koppel vid sidan utan att hon drar på. Lyra brukar få en tendens att börja smådra något när vi går i stadsmiljö. Men idag gick det suveränt! Känns skönt att hon börjar förstå att "håll dig intill matte så sköter hon biffen". Detta är ju även något jag absolut tror kommer mycket med åldern.
Efter detta mötte jag upp en vän som sedan följde med tillbaka till Hammarbyhöjden och en 3 timmars promenad i skogen påbörjades. Solen sken och Lyra röjde runt som vanligt. Så Lyras dag har varit mental träning i stadsmiljö med tunnelbana och gång genom folkmängder och efterföljande lååång skogspromenad.

Så en två timmar i staden och en tre timmar i skogen - tror ni att hon kommer sova gott ikväll?
På tunnelbanan på väg mot centralen

På väg ner till den blå linjen i t-centralen

Lyra tar sig en titt på gångbandet

På väg tillbaka till t-centralen efter att ha varit i Sundbyberg

Korta sekvenser med platsliggning på plattan (t-centralen)

Tittar säkerligen på de 100 st duvorna en liten bit bort

TröttLyra på väg hem från stan

Dags för skogspromenaden!

Massa spännande broar

Upp...

.. och ner

Smala bron "inga probs, detta fixar jag!"

"easy"

På väg och tvångshångla med kompisen


Lyra hittade en dummy i skogen som hon bar med sig hela vägen hem =)


Och där tog energin slut!

6 kommentarer:

  1. Haha, talande sista bild. Härliga Lyra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är verkligen helt slut där. Vi hade varit innanför dörren i ca 2 min innan hon gick och gosade ner sig på bästa platsen=)

      Radera
  2. Fina bilder! Ni verkar ju haft hur fint väder som helst :)
    Tack för tipset! Dom verkar ha en hel del så ska nog beställa där i från :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack=) Ja vädret var alldeles lysande! Fick tom fräknar efter söndagens stund i solen.

      Ja de har ett rätt bra utbud där, hoppas du hittar något fitn!

      Radera
  3. Verkar ha varit en härlig dag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dagen var helt sagolik, du vet när precis allt klaffar och bara blir glatt och bra :)

      Radera