onsdag 21 mars 2012

Vilken vårdag!

Idag har det verkligen legat vår i luften. Redan på väg till hunddagiset i morse så var jag tvungen att knäppa upp jackan då solen värme på så skönt. Även på vägen hem så var det varmt och mysigt ute, man kunde till och med känna när man gick i skogen i luften var solen hade legat på bara en stund innan.
Förutom vårvärmen så var jag rätt glad över att fått hem Lyras nya halsband från Mikaelas Hundhalsband. Jag kontaktade henne förutom om att jag väldigt gärna skulle vilja ha ett halsband som hon sålde på tradera förut, men missade slutaktionen. Så hon gjorde ett helt nytt bara till mig! Jag är verkligen supernöjd med halsbandet, det är så snyggt! Det var lite lite för stort, men det gör inget. Jag gissar på att Lyras nacke/ hals kommer bli lite större med åren så=)
Efter att ha hämtat Lyra på dagis tog vi som sagt skogsvägen hem och Lyra var alldeles lycklig som vanligt och hittade bland annat en STOR pinne som hon absolut skulle försöka ta med sig =)



Nya halsbandet

På väg till dagiset i nya halsbandet

Så himla fin bild!

Efter att ha hämtat på dagiset i eftermiddags. Det blåste rätt rejält för några dagar sen..

Bara rakt av.

Bita lite på pinnen - på stenen!


Här inne hittade hon pinnen

Tada!

Inte alls tungt

Lyra hittade en liten kvist på ena sidan som hon vände pinnen till hela tiden. Hon kunde ju inte få in den i munnen så då letade hon upp den kvisten varje gång hon skulle lyfta den

4 kommentarer:

  1. Hihi, likadant gör Ester också, håller helst på en smal kvist till en tjock pinne... Hon älskar också att jag släpar på en stor gren bakom mig så att hon kan studsa runt och bita i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyra brukar faktiskt inte ge sig på så där stora pinnar. Hon kan gräva lite på dem och sen acceptera "jaha, de går inte in i munnen, hejdå" men här hittade hon ju en liten kvist att hålla i=)
      Haha låt mig gissa att det brukar se ut som total lycka?=)

      Radera
  2. Härliga vårbilder och visst är det underbart att våren är på väg och solen värmer oss och hundpromenaderna blir ju så mycket roligare och härligare, och jättefint halsband Lyra fick, underbart...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag personligen gillar ju även vintern väldigt väldigt mycket. Våren blir ju lite knepig när temperaturen stiger och sjunker så himla mycket så man vet inte hur man ska klä sig. Men när våren är här på riktigt så är den underbar!
      Tack, ja jag gillar det väldigt mycket =)

      Radera