lördag 17 mars 2012

Innehållsrik torsdag

Den här veckan har det varit mycket att göra. Bland annat så fick vi lite problem i torsdags på jobbet då vår fabrik fick ett strömavbrott och efterföljande tekniska problem så vi fick börja ringa kunderna och säga att deras färg kommer bli en dag försenad. Men torsdagen började redan med att jag skulle på magnetröntgen på Karolinska för att röntga höft och bäcken. Jag har ju problem med det dunkande ljudet pga jag har ett fel i öronen som gör att jag har problem med balanssinnet, yrsel med mera. Höga ljud kan skapa yrsel och de två senaste gångerna så gick det inget bra på magnetröntgen då det är så himla högt dunkande ljud i dem så det framkallade ett yrselanfall. Och ja.. inte skulle jag vara bättre denna gång. Efter ett tag så råkade jag öppna ögonen i tunneln vilket orsakade att min hjärna började febrilt tänka "vad är upp och vad är ner?" och börjar då försöka stabilisera balansen och det gör mig bara helt sjukt yr. Det är som hjärnan inte kan acceptera att man ligger ner och försöker leta efter balansen. Så jag fick då trycka på knappen så de fick komma och ta ut mig.. denna gång också.

Jag blir ju alldeles slut efter magnetröntgen, vet inte varför men de tror att yrselanfallen kan även bero på att jag är väldigt känslig just för magnetfältet. Jag började även få ryckningar i ansiktet när jag låg där i, vilket man tydligen även kan få om man är känsligt.
Efter detta var det tillbaka till jobbet och försöka styra upp allt med kunderna, ett oändligt ringande till återförsäljarna med andra ord =)
Efter det så hämtade jag Lyra på dagis och valde att ta skogsvägen hem så hon fick springa av sig lite extra innan vi skulle iväg på introkursen i tävlingslydnad i Sundbyberg.
Hem, äta, och sen iväg till kursen.
Jag var en smula fundersam över hur Lyra skulle tycka det var att vara bland massa söta glada hundar utan att man ens ska hälsa på dem, men hon skötte sig exemplariskt för att vara en energirik boxer! Jag känner att detta kommer vara jättenyttigt för oss båda och det är så himla skönt att få tips och råd direkt när man gör momenten så man kan göra helt rätt. Jag tror däremot att Lyra hade en hemlig plan som var att med hela hennes kropp kolla hur mycket egentligen Elinor som håller i kursen vill hälsa på henne. Hon har ju en boxer hon också, så då tror jag Lyra absolut kände "woooho! hon tycker redan om mig!"
Jag längtar till nästa kurstillfälle! Fick även ett bra tips på exakt hur jag ska ge belöningen så inte Lyra sätter sig snett. Och det är ju garanterat lättare när någon kan iaktta och hjälpa en på en gång.

På vägen hem var jag helt slut och skulle gå av och byta i Fridhemsplan till gröna linjen men lyckades i min trötthet gå upp i fel uppgång för att sen irra runt och hamna i Thorildsplan. Nu var klockan runt tio på kvällen och det var en hel del glada människor ute och alla blev ju helt galna i Lyra. Alla skulle fram och hälsa och prata och fråga. De vanliga frågorna, "är det en boxer?", "är det en albino?" och kommentarer som "ojoj vilket muskelpaket" haglade. Lyra var lycklig och i centrum men egentligen var hon ganska trött efter en lång dag.
Äntligen hemma vid så blev det totaldäckande för oss båda och vi sov väääldigt gott den natten =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar