söndag 4 mars 2012

En liten promenad till djuraffären

Då lördagen inte riktigt gick som jag hade velat och mitt humör var åter igen i botten så envisades jag i alla fall med att träna med Lyra. Vilket var dumt gjort, hon känner ju av så himla väl om det är något som är fel med mig. En sådan enkel sak som att ligga kvar på kommando gick inge vidare, varje gång jag gick iväg så hasade hon sig upp en bit till en ligg-sittande ställning. Vilket hon inte brukar. Efter tredje försöket så bara brast det och hennes disträhumör som varit hela dagen gjorde mig väldigt arg och ledsen. Som om det var hennes fel.. det är ju mitt. Sen kom det en hund och hon gjorde ett lekryck och sen blev jag så upprörd så jag började gråta..  Mycket sunt..Känner inte igen mig själv. Jag gick hem sur upprörd och besviken på mig själv och bestämde att "i morgon så skiter vi i all träning, bara en mysig promenad i skogen och sen gå och köpa en ny leksak till Lyra".
Dagen gick strålande! Lyra var lyhörd som vanligt, lyssnade på allt vi sa och vi mötte massor med hundar på vägen som hon totalt ignorerade för vi hade så bra kontakt som vi brukar.
Så denna dag blev total lycka till skillnaden från igår. 

Jag inser ju att det är ju omöjligt för Lyra att jobba med MIG när jag är så som i lördags. Och att jag får skita i lydnadsträningen tills jag har fått mitt tålamod tillbaka. Och det kommer ju komma tillbaka, jag har bara en svacka. Det har vi kanske alla då och då?

Lite fina bilder från dagen:




Baksidan av Hammarbybacken

Riktigt brant

weeeee



Chillar lite

Lyra hittar en liten hydda

Haha det var massa barn som stod och tryckte på alla pipleksaker framför Lyra hela tiden, Lyra vifta konstant på svansen om man säger så

Heaven?

"Bara lukta lite matte"

En av "presenterna"

En till

Ville ha någon liten kampleksak som man kan ha i fickan

 

Lyra släppte sin kampleksak i en pöl, och den sjönk..

12 kommentarer:

  1. Alla har vi dåliga dagar och svackor. Men man får se det så att när det är dalare så finns det också toppar. Fan va lökigt det där lät, men ja... ;)

    Läckert halsband hon har, vad är det för nått?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väl så, hoppas jag kommer ur denna svacka illa kvickt!

      Ja halsbandet är skitsnyggt tycker jag! Klart favorithalsbandet. Det är Limex som är tillverkaren. Men till det komiska är att jag hittade det där halsbandet i skogen. Ibland har man tur =) Hade utan tvekan köpt det där om jag såg det i butik.

      Radera
  2. Alla har dagar med dåligt tålamod. Jag har insett att såna dagar är det ingen ide. Då blir det koppel och sele hela promenaden. (halsband betyder koppelträning och krav på oss båda).

    Man får lära sig att acceptera det, nästa dag går ju allt bra!

    Det är läskigt hur bra dom känner oss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju det man måste lära sig - att ge fan i att försöka de där dagarna. Man måste inte leka superhundägare varje dag om året =)
      Ja Lyra blir ju extremt påverkad av mitt humör, mer än vad någon av mina tidigare hundar har blivit.

      Radera
  3. Vad fin hon är!!
    Får själv hem en liten viting om 2 veckor! :)

    (Och jag håller med föregående talare, alla har vi bra och dåliga dagar!)


    //Linn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hon är fin som en liten ängel=)

      ÅÅh vad spännande! Är det din första boxer? (ja om du nu menade boxerviting). De är ju så himla himla små och söta då, sen blir det bara större och sötare haha! Maaaassor ed energi och som alla andra valpar har de ju alldeles för stora tassar=)

      Radera
    2. Ja, så skön teckning med örona! :)

      Ja, en boxerviting blir det. :) Det är första boxern men inte första hunden. Ska bli spännande.

      Haha ja, de är sjukt söta och speciella.

      //Linn

      Radera
    3. Ja den är väldigt "underhållande" är nog rätt ordval för hennes teckning =)

      Du kommer garanterat bli jättenöjd med din nya vän! Och du kommer säkert inte vilja ha något annat än boxer sen heller=) Lycka till med allt!

      Radera
  4. Hon är så söt. Gillar kortet där hon tittar på det gröna ägget (eller vad det nu är) Då ser man alla skrynklorna i ansiktet så bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mitt bästa skrynkelmonster! Då ser man öven den "lilla" "skrynklan" som är formad som en pil ner mot näsan också=) Ja det var ett jätteroligt ägg som när man trycker på det så hoppar det upp en liten kyckling - Lyra älskar den!

      Radera
  5. Fina bilder! Jag kommer också in i sådana perioder som du beskriver, då får man skita i träningen ett tag. Tålamodet kommer tillbaka till slut och så får man köra i gång igen med nya tag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det var verkligen en fin dag ute som fick mig och Lyra och må superbra=)
      Ja jag inser ju att man måste acceptera att ibland så går det bara inte. Och faktiskt som du säger, skita i träningen helt enkelt. Man kanske inte är stålmannen trots allt? =)

      Radera