söndag 15 januari 2012

En bambi på is

Idag så tog jag och min kusin och Lyra os en tur upp för Hammarbybacken och sen ner till Sicklasjön på en minst sagt kylig men grymt mysig promenad!
Blev en hel del bilder och lite filmande också. Tror inte man ser hur jäkla brant det egentligen är där man ser Lyra springa upp för en slänt, men det är väldigt brant! Och första videon som ni ser från isen är det så lustigt då jag och Lyra brukar ju vara vid den sjön på sommaren, så att man kan gå på den känns helt främmande för Lyra. Hon vet inte om hon vågar gå ut, men de släppte ju sen och hon försökte ju springa så gott de går =)
Klicka på texterna nedan för att se video
Spring på baksidan av Hammarbybacken
Bambi på is del 1
Bambi på is del 2
På väg upp för backen

Liten bit kvar

Uppe!

På toppen


Lyra slickade på isen en hel del..


Ett blad i isen

På toppen









4 kommentarer:

  1. vaaa kan man gå på isen nu??? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev faktiskt väldigt förvånad när vi kom ner och de var massor med folk på isen. Det var lite obehaglig då det "sjöng" i isen hela tiden. Men den var rätt tjock faktiskt =)

      Radera
  2. Härliga bilder! Var också ute på isen i helgens, men inte här i Sthlm-området. Lite obehagligt var det ju när isen sjöng, man stelnar ju till lite men det var bra att ha ispikar med sig... ;)
    Klappa vargar är absolut ett måste i livet, innan man passerar vidare - som du sa. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag såg i nyheterna dagen efter att det tydligen inte var någon bra idé alls - även om det var massa folk på isen och åkte skridskor. Och jag var ju inte alls lika klok som dig och hade ispikar med mig =)

      Radera