måndag 23 januari 2012

Tjuv!

I morse när vi var på väg till dagiset så var det ju massor med snö både till min och Lyras förtjusning. Det fanns även en gigantisk snögubbe nere på ängen som Lyra först tyckte var mycket märklig "vad är det där, och vad vill den mig?". Jag säger att det är okej och "gå och titta" Lyra springer fram och kontrollerar hela vägen runt snögubben för att sedan hoppa upp på den på framsidan och knycker direkt den fina näsan som var en morot. Lyckan var total! "wooooho jackpott! Jag har en morot jag har en morot!"

Sen kuta hon omkring som en fullständig galning och jag kan garantera att det är moroten hon kommer tänka på nästa gång hon ser en snögubbe =)

6 kommentarer:

  1. Hihi, vad klipsk hon är! Häromdagen provåkte jag lite pulka - och Ester var rent sagt ut galen! Hon hoppade runt som en gummiboll och bet i mina vantar, skor och pulkan... hon funkade som min egen bromskloss! ;)
    Ang. länken - naturligtvis får du ha den! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Lyra blir alldeles galen av pulkaåkande också=) I somras när vi tog riktiga snabbrace med cykeln, ja hon var lös och jag cyklade dåra så blev hon ju också alldeles till sig över att hon inte alls fick skutta upp rakt i ens knä när man cyklade! "woooho party morsan, fortfara fortare jag kan också! hopp hopp hopp"

      Radera
  2. Boxerlycka på hög nivå låter det som!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de har en mycket speciellt sätt att visa sin enorma glädje, men vilken glädje! =) Man kan inte bli annat än lycklig när man ser hur jäkla glada de är

      Radera