måndag 2 januari 2012

Nyårslöften?

Ja vi har nu gått in i 2012. De har hänt massor med saker förra året och jag ser fram mot detta enormt! Jag brukar aldrig ha några nyårslöften, men jag har ett litet för i år. I år SKA vi börja tävla i spår. Och mål nummer två är att åtminstone komma så pass långt i lydnadsträningen så man kan köra ett helt pass, med mindre skavanker=). Målet är ju såklart att vi ska tävla inom lydnad också, i alla fall bruks. Jag inser ju att jag måste först jobba med mitt egna tålamod innan detta kan ske.
Jag täntke anmäla mig till en spårkurs också, men jag är lite kluven i vilken.. Jag kan ju inte säga att vi är helt nybörjare. Vill ju inte lägga pengar på en kurs om det blir en massa saker man redan kan, då vill man ju lägga de på en "fortsättningskurs". Men jag vet ju inte hur långt vi har kommit. Räknas vi som nybörjare? Eller kan ja gå in på fortsättning? Detta får vi nog ta och luska ut innan vi anmäler oss. De kan ju vara så att de bara är hur bra som helst att ta en nybörjarkurs, vi kanske visst är där. Vi får se vad det blir.

Så har ni några nyårslöften för i år?
Menar inte bara hundrelaterade utan kanske andra mål som tex de traditionella "äta sundare/ träna mer/ sluta röka"
Kanske har ni några påbörjade "löften" från förra året som ni ska jobba vidare med detta år?


God fortsättning till er alla!

2 kommentarer:

  1. Jag har också ett hundrelaterat löfte - att bli uppflyttade till Lägre klass spår med Balder! Hemskt gärna godkännda i lägre klassen också.. Så nu blire att träna!

    SvaraRadera
  2. Spännande! Hoppas ni når ert mål i år då=)Tycker som sagt klart att spår är absolut det som passar oss båda bäst. Nu är ju som sagt ja bara så osäker på hur långt vi har kommit egentligen.
    Hur har året som varit gått då? Nöjd med årest resultat? Hur "visste" du att ni var redo för att tävla? Vet inte om du kanske tävlat med tidigare hundar så de går på ren erfarenhet och känsla?
    Mycket frågor här=)

    Håller tummarna för ni klarar ert mål 2012!

    SvaraRadera