fredag 27 januari 2012

"Upp"

Jag har ett kommando till Lyra som jag kallar "Upp". Detta innebär i praktiken att hon ska hoppa upp på första bästa sak hon ser som går att hoppa upp på. De kan vara allt från bänkar till stubbar och stora stenar. Hon kan till och med hoppa upp på något jag pekar på som är en bit bort. Jätteroligt trick eller kommando hur man ska nu kalla det. Detta har jag gjort med henne sen hon var liten så hon alltid ska vara bekväm att vara "på saker". Hon hoppar upp på i princip allt jag ber henne om och ibland ser det för jäkla roligt ut när hon tar satsa och studsar upp mot en trädstam!
Här är två videofilmer från på vägen hem från dagis. Tyvärr blir ju bildkvalitén rätt kass, men ja.. ni ser nog ändå=)
Klicka på länkarna nedan för att komma till klippen
Snögubbehopp
Trädhopp

2 kommentarer:

  1. Kuk, det måste jag lära mina puli också!Var gärna med i denna tävling också:
    http://hundbutik.blogspot.com/2012/01/vinn-fina-hundleksaker.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så du skriver=) Förstår att du menar "kul" inte "ku*" hahah. Oh spännande, ska genast gå in ock kika!

      Radera