tisdag 24 januari 2012

Som sagt.. tjuv!

Jag berättade ju om snögubben som Lyra såg, och om moroten hon stal från den. Jag var även helt säker på att hon skulle veta exakt avrt den snögubben var och att den har en morot till näsa som hon bara måste ha!
Och ja i morse när vi kom ner på ängen så såg jag hur hon omedelbart såg den på långt avstånd. Jag sa åt henne att sitta ner, stanna och sedan "vassego!". Lyra sprang med sina gladaste skuttigaste boxersprång fram till snögubben och.. ja se själva

Här är efter jag sagt "vassegod"

Lyra letar efter vilken sida som kan ha den där häftiga moroten!

Och där var den!

Ensam kvar är gubben utan sin näsa, Lyra däremot skuttade runt som den lyckligaste i världen!

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja söt och väldigt underhållande! =)
      (btw jag var inne på din sida och kikade lite och såg att flatten Whisky du hade hade rötter i Lopplådan. Min mamma har ju hund från henne också:))

      Radera