torsdag 19 januari 2012

Vilken nyhet!

Nu blev det lite för många inlägg på en och samma dag, men kolla in detta! ( klicka här)
"Från och med söndag kan du ta med hunden på kafé. Eller varför inte spindeln eller minigrisen? Nu slopas lagen som förbjuder sällskapsdjur att komma in i livsmedelslokaler."
Det underlättar faktiskt en del för mig som har hund ensam. Nu vill jag däremot inte sätta mig på en restaurang med hunden. Och det är ju i slutändan butiken / ägaren som själv bestämmer om de vill tillåta djur i lokalen. Men jag tror en del kanske kommer börja släppa in djur. Har ju varit bra många gånger man skulle vilja bara kila in och köpa en grej men man kan inte för man har hunden.

2 kommentarer:

  1. Jättebra, men tyvärr tror jag det är i Finland..

    SvaraRadera
  2. Ja ajdå, det kanske det är. Så trist. Hade varit rätt skönt om det blev lite friare med att kunna ta med hunden. Ja då får man väl hoppas Sverige vill ta efter detta då

    SvaraRadera